Friday, January 26, 2018

POLAROID

POLAROID
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Fotografisch “


Hoe vaak verdronk ik niet in dezelfde sloot,
verloren spreeuwen niet hun hoofd in het gras
toen ze nog veelbelovend waren? De sluwe
katten achterna? Hoe dikwijls is heimwee?

Ik archiveerde vele variëteiten tuin. Ik bouwde
merelnesten na. Leven werd pas een hel in later
tienerjaren. De abacadabra van pseudo-poëzie
maakte korte metten met pure melancholie.
 
Het sap van vage wonden verbleekte, de
wandelende tak die ik mij toebedeelde stond
stokstijf stil in het oppervlakkig land. Zo leek
de wereld voor altijd haar kleur te verliezen.

Het vooruitzicht niettemin
rijp voor najaarse dahlia’s en
weezoete bramen –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
vrijdag 26 januari 2018

Omslagfoto portret als 12 jarige jongen
Foto handschrift van Sigmund Freud....
Foto Dauwbraam van @ Aad Kleijberg








No comments: