Thursday, January 18, 2018

VERWOED

VERWOED
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Het lot op drift “

Terwijl ze weggingen. Met een zeker doel, de plek
nog in het geheugen. Verlies betekent bang zijn om voorgoed
te zullen verdwijnen, een gewisse dood tegemoet.
Instinct een feilloze magneet voor al die coördinaten.
Voorbij de boze wereld, hoger nog.

Een veilig huis onder de talloze sterren. Ik wil niet
weg. Hoe zou het zijn om vogel zijn. Het is najaar, het
gebeurt, maar voor hoelang. Het riet waait, het is
koud, hier leeft seizoen na seizoen.

Ik wordt onherroepelijk van beweging.
Op de wieken te gaan één voor één, omdat
het zo hoort. Ik schijn mij te moeten
haasten. Er zit onrust in mijn lijf 
dat weldra vleugels krijgt –



Elbert Gonggrijp, 
Egmond aan den Hoef,
donderdag 18 januari 2018

Achtergrondfoto - pinterest
Drieteenstrandlopers - @ Wouter van de Weert
Grutto's op trek - Roots Magazine
Nachtelijke Spreeuwenzwerm - Nature Today


No comments: