Thursday, October 13, 2016

DNA


DNA

Waarover niets spreekt, denkt, zich
iets afvraagt. Wat net zo duidend is
als twijfel, een ergens raken aan.

Geef het een scheidslijn en ik hoef
nooit te zeggen wat ik wil, noem ik
het een daad dan is het een tuin,
wil het een vogel, het is er.

Het is net zo nergens als ergens, het
is net zoveel nu als gisteren. Het
blijft nooit liggen waar het lag.
Zo blijvend als water en lucht.

Maar dat ik in elke cel mijn hand
beweeg, opsplits naar alles wat
mij omringt.

Baart een steen alras
de woedende wind? –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  12/10/16

Muziek Philip Glass " Einstein on the beach "(Ged.)
Foto 1. bron digital magazine Emaze " DNA used in Criminal Evidence "
Foto 2. foto van voorkant boek schrijver @ Rolf van Leest " Steen van Angst "



  

No comments: