Sunday, October 02, 2016

ONTVREEMD

Ontheemd
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Morgenvroeg “


De Spreeuwen hebben van hun taak gekweten waar
nu slechts de kale trossen. Het wordt weer bederven
en verwaaien nu de herfst kil en kwaadaardig.
Afscheid wist van zichzelf wel hoe te sterven.

Wat is er van je gezicht, dat ik het nog steeds herken,
wat wil ik nog met jouw geluk, nu in deze tuin? Zopas
hadden wij verblijf waar het innig bloesemde,
nu de regen tikkend in het duister.

De cirkel is rond. De spin redt het vege lijf en moet
zijn web ontberen. Ik perk mij in waar ik ooit eerder
verder dichtte, richt opnieuw liefde in. Een huis
waar ik mijn geheimen, terwijl jij mij dichterbij
dan ooit –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 2 oktober 2016
Foto @ Conny Lahnstein,  Egmond aan Zee,  zaterdag 3 september 2016






No comments: