Monday, October 24, 2016

OPEN EINDE

OPEN EINDE


Zoals ik jou in dit landschap, deze ruwe akkers,
afbraak en ontstaan. Wat zei je mij werkelijk,
wat had je te zien, hoe wil je mij doen
vergeten? Ben jij dit soms, ben ik
dit misschien?

De herfst oogst een anekdote waarin de bomen
tot volle wasdom zullen komen. Zij vergaan
vergelend naar hun kruinen.

Een kleurenpalet dat onverzettelijk de
Wilde wingerd het schaamrood op
de kaken.

Hoe ontrafel ik je nu ik de mist opzij schuif
daar waar jij je handschrift zo veelvuldig
vergiste?

Een vergeefse paraaf onder
onaffe gedachten, vergeten
hersenspninsels.

Dat jij ontstond, aan mij
raakte, maar in wording,
zo verloren op de
kaart –



Elbert Gonggrijp,  snelweg A2 t.h.v. Amstelveen,  zondag 23 oktober 2016
Fotograaf " Fantasy "(Olivier) " Mist in de herfts " 2015




No comments: