Friday, October 07, 2016

HERHAALDELIJK

Herhaaldelijk
Uitgewerkte Smartphone opname

Ik wil beseffen wat ik ervaar, de golven die kantelen, bruisend
in de branding, maar kortstondig als wij, zoals jij de liefde
gevangen. Kortstondig als eeuwig. Hoe ik mijzelf hierin
verblijf terwijl ik steeds maar verder ga.

Gevangen geluk in ijle witte lijnen, teruggetrokken in alsmaar
willen verdwijnen.  Dat het zich herhaalt alsof vastomlijnd.
Jou te zien terwijl dit voortgaat, ik het onmogelijke
tracht te omschrijven in zijn aanstormend grijs.

Liefste, ik ben niets onmogelijker dan wat ik
van je wil begrijpen. Het houdt een schelp
aan het oor en staat daar verlaten
in wat het denkt te horen.

Onderwijl vele malen verder
een eendere eerdere
stap –


Elbert Gonggrijp,  strand Bergen aan Zee,  vrijdag 7 oktober 2016
Foto Elbert Gonggrijp, strand Bergen aan Zee, vrijdag 7 oktober 2016










No comments: