Thursday, October 06, 2016

SPIRALLING

SPIRALLING
Geinspireerd door Philip Glass “ Glassworks “


Zie je gaan, eerst hoogverheven, geen ontkomen meer
aan. Vanuit een eerder moment neergedwarreld blad,
in toegenomen koude, aanwakkerende wind. Dit is het
kind dat zich bedeesd en bedaard ouder en grijzer
gewaand een nieuwe weg bevindt.

Ik ben bang dat ik in het wervelen, het wentelen, het
verdwijnen mijzelf heb te herkennen, onrustig en
hopeloos verdoold. Weldra zal de mist, de
rijp, de regen mijn bewegen versimpelen.

Sneller nu, nu het nog kan een pirouette voor ik mij neervlei
waar eerder anderen zich hebben neergelegd om weldra
te worden vergeten. Vooralsnog het ritme dat onbepaald
bepaalt wat ik te laten heb of niet –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 6 oktober 2016

Foto @ Hui Song - " Dancing Leaves "
Muziek Philip Glass - " Glassworks "




No comments: