Wednesday, October 19, 2016

NIETS MINDER -



NIETS MINDER –
Voor de liefste die ik –


Je kijkt mij met je ogen dicht. Uitvergroot in elk detail,
elke wimper, elke wenkbrauw, elk oog dat zich gesloten
waant – het is er en het spiedt je.

Hoeveel jij ben jij achter deze huid, deze gesloten vraag,
mijn aandacht, de leugen, jouw liefde, een glimlach
die niet bestaat zolang ik je niet. Het ligt er alsof het
ooit intiemer zou, zoveel directer dan hier.

Alsof jij jezelf hiervoor nooit zo bedoelde – dieper dan elk
verleden, verlegen vertoon van bedoelde liefde. Maar ik
verbeeld je en lief je, kom je het liefst nader. Tot de meest
onzekere waarheid.

De ogen gesloten, maar voelbaar de haartjes,
je adem. Dichter bij  jou te willen zijn zoals het
uiteindelijk nooit anders bedoelde . Hoe stil  
dan en onoverkomelijk –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  woensdag 19 oktober 2016
Foto @ Elbert Gonggrijp,  model Conny Lahnstein,  19 december 2014












No comments: