Sunday, July 24, 2016

ABSENT

ABSENT
Gedicht gewijd aan een stille zomernacht


Dat je geen begrip meer in gedachten herkent is je
goed recht. Betekenis weggelegd voor later krijgt
iets van oud en versleten en dromen wachten
op het ideaal zichzelf te verzilveren.

De tuin mediteert volbloedig de nacht. Ik wil nader
met jou. Maar je bent dusdanig absent dat waar ik mij
verkeer jij ijlings niets meer te herinneren bent. Er is
zoveel nu te beginnen.

Niets is waar, niets heeft een gezicht, ook ik niet. Ik
kan er niets mee aan om dit in beweging te willen.
Een verontschuldigend antwoord, maar pas bij het
eerste ontwaken, de eerste kus.

Een schimmig geuren om op de punt van je tong
de originele flashback te behoeden voor later, een
ergens duidelijk thuis te wonen in een ergens
verstaanbaar wie –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 25 juli 2015 
Foto van Website " Volzicht " voor beter kijken, fotograaf onbekend, Van donker naar licht " 


No comments: