Saturday, July 16, 2016

DROOM, GEEN DROOM

DROOM, GEEN DROOM
Geïnspireerd door o.a. de tuin, Rutger Kopland
en Le Petit Prince

Ik ben zo overal, zover ik kan kijken, ik zou leven
alsof ik dit was, het zorgvuldige kijken en de liefde,
ach liefde benoemen tot alles wat ik haar verkoos,
het ogenblik een roos en maar wachten op geduld.

Ik zou zo werkelijk vrede als poëzie. Het kruipt waar
het niet gaan kan, woekert het vertrouwde beeld.
Het is de vijver waarin geen diepte, een vertekend
spiegelbeeld in de wind.

Ik ben een man in deze tuin. Een poging van zichzelf,
een aarzelend begin in een o zo duidelijk te ervaren nu.
Dit is het geheim. Dat het hart weet heeft wat helder
kijken is, essentieel en onzichtbaar voor het oog –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  vrijdag 15 juli 2016
Foto Elbert Gonggrijp,  juli 2016





No comments: