Thursday, July 14, 2016

FRAGMENT

FRAGMENT
Duindagboekgedicht 27
Uitgewerkte Smartphone gedicht


Ergens wil er wel een verhaal verteld, maar het is op zijn
hoede, zoals ik het ben. Het is nimmer hetzelfde, als lag
het niet zo eenvoudig. Vervaarlijke schaduwen en
geknechte halmen terwijl de Roodborsttapuit
op alert.

Ik wil wel volop bloeien, met de gedachte stoeien dat dit
dan waarlijk zomer is, maar het blijft een ondoorgrondelijke
bedoening. De duinen ogenschijnlijk terloops, maar eerder
een wreed soort sprookje.

Er zou een draaiboek, maar in hoeverre speel ik daarin mee?
Ik ben niet urgent. De runderen en de paarden kijken onverschillig,
verweven als zij zijn met het landschap. Ik maak het mee, maar 
zoals de wind bij vlagen en het ruizen van de zee  



Elbert Gonggrijp,  PWN duinen Bergen aan Zee,  donderdag 14 juli 2016
Foto's Elbert Gonggrijp,  juli 2016



No comments: