Monday, July 18, 2016

PROCES TOT STANDKOMING " ADEMEN " deel 2

ADEMEN II
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Achtergebleven “
Eerste notities


Hier is de plek waar ik woon. Voordat je het wist dat hij bestond
was ik al onzichtbaar te verdwijnen. Ken je mij, wie ken je dan?
Ik adem, ik adem een stil dit. Het zou zomaar gebeurd en dan de
nacht. De aarde aaien, het fluweel van de velden.

Doe het licht uit. Glimlach. Kan jij voorspellen wat hemel en
hel betekenen? Het zijn verboden kleuren, het bloed
van Christus.

Dat schoonheid in alle leven zit, stil en duurzaam liefde
en verlangen ademt. Inspiratie, de ingeblazen adem
van de geest.

De morgen sterft in de morgen, zoals de sterren,
zoals je vader, een zwart water.


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 17 juli 2016



No comments: