Wednesday, July 20, 2016

NAVRANT

NAVRANT
Duindagboekgedicht 29
Uitgewerkt Smartphone gedicht


In mijn aller vroegst ontwaken dansen de vlinders en
de vogels hun vrolijke noot. Het zinderend licht bakent
de schaduw in de uitgesleten parabolen, markeert mijn
duinvallei van zand en steevaste vegetatie.

Meeuwen trekken hoog boven grote lijnen in formatie,
varende vissen van traagheid, vage silhouetten om je
mee weg te scheren. Alles bestaat, maar zo blond als
broeierige stilte.  Ik struin door haar bedoeling,
haar veelzeggend nietsontziend verhaal.

Ik kan het nauwelijks verdragen. Tergen doet ze, een
toereikende hand, maar droog als oud brood. Arriveren
pas ware poëzie als zij zomert tot een werkelijke plek
voor koelte.

Het resteert mij uitzicht, een fragiel verglijden,
vluchtig als het omslaan van een pagina, die
ene bries enkel aan het toeval -



Elbert Gonggrijp,  PWN duinen Bergen aan Zee,  woensdag 20 juli 2016
Foto's Elbert Gonggrijp,  juli 2016



  

No comments: