Thursday, July 28, 2016

GEWIS

GEWIS
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Slijmlichaam “

Ik verinnerlijk mij. Ik sluit mij in. Kijk, het vangt weer
aan met regenen. Ik vang aan eenzelfde stilte te beredenen.
Ik praat met mijzelf. De wolken denken mij, weten mij dezelfde
toon. Mocht ik het ooit gaan begrijpen, laat het.

Er is geen haat onder de bomen, maar de vlinders
hebben de Buddlea’s verlaten en de aarde slaat terug.
Maar zolang het gaat, zolang het nog kan.

Als er vrede bestaat wil ik eraan geloven, geef ik het de
mens terug. Als je daarom vraagt, als je jezelf afvraagt
waarom. Maar de wolken, de regen en de zon. En de
aarde. God, bewaar me. Er is geen grotere leegte.

Er is geen grotere leegte als niemand zich herinnert hoe
de wereld ooit begon. Ik verinnerlijk mij, ik wil diep in mij
de vrede bewaren. Misschien nog niet te laat, maar de
wolken, de zon en de aarde. Sneller dan wij ooit –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 28 juli 2018
Fotografe @ Marmein
Muziek David Sylvian " Gone to Earth,  instrumental ",  1986


No comments: