Thursday, July 14, 2016

LAAT HET -

LAAT HET –
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Romance “
Muziek Radiohead “ Daydreaming “
(CD “ A Moon Shaped pool “ 2016


Laat het. De zweefvlieg vertraagt zijn stilstand naar nectar, een
onbepaald nu. Ik kan elke deur open doen achter wat ik zoal
najaag, het komt telkens bij mij terug. Het wisselt wolken
en hamert zomer op mij in.

Ik ben een man in de tuin, koester jou, koester mijn kleine
kind. Een wonderbaarlijk fenomeen. Dit gaat nooit
werkelijk over. Dit gaat in feite nergens over.

Dan liefde. We waren weer onstuimig geweest vannacht,
geil en melig van speelsheid. Gretig alsof elk beminnen
een nieuw begin. Overdag zong jij ervan. Een zachtjes
wiegend neuriën.

Laat het. Het is niet meer dan gebleven zoals ik het ooit
bedacht. Het kijken werpt zijn schaduw, telt voorzichtige
uren van geduld. Namen noemen heeft de illusie begrip
van kennis te voorzien.

Maar laat het en wat geeft het. Zodra de vogel zijn grote
cirkels trekt is het alras uit zicht verdwenen. Hartstocht
de ruisende stilte, het timbre van de wind, het staccato
van regen. Ik ben teder, maar vooralsnog –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 14 juli 2016
Schilderij @ Claude Monet " Les Nympheas " (1920-1926)
Muziek Radiohead " Daydreaming "













No comments: