Monday, July 18, 2016

IK WAS DIE HOND

Ik was die hond
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Hij vliegt “

Niet terug te fluiten, iedereens baasje, doldriest
dravend door het vlokkend schuim, rollend
door teer en dode vis.

Ik was die hond, hijgend om de bal, reikhalzend
naar de golven om ook jou te kunnen zien,
balancerend op het deinende water.

Ik was die hond, uitgelaten. Mijn status mijn
doordrenkte vacht, mijn pogen tot aandacht. Als
ik je verteder vergeef jij mijn grootste streken.

Niet terug te fluiten, iedereens baasje. Oog
voor de bal en ergens daar die surfer. Ik ben
geen macho, maar blaf om het even.

Ik was die hond. Als jij uit het water komt spring
ik tegen je benen. Niemand ooit een vreemde,
alles steeds een spel. Alles om het even.

Ik ren hier mijn razernij tot spoor, vindt jou.
Op het zand de imprint van ons beiden
tot de zee ze neemt naar later –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 18 juli 2016
Fotografe @ Kristi Sutton Elias






No comments: