Monday, July 04, 2016

REQUIEM

REQUIEM
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ We zitten er allemaal in “


Mocht je mij terugvinden, er is ergens een hoed met
verwaaide veren, er is ergens een geest die zich niet
wilde binden, in het warme zand, het eenzame zand.
Er was iets als natuur, maar hoever hoelang.

Ergens waart er ooit een einde, ergens is er zomer
en winter, ergens zal alles tot stof wederkeren. Het
Koolwitje dwarrelend en verrafeld tot het
uitgeput de aarde kust.

Alles valt wel weer tot vooruitgang te herleiden,
maar praat niet meer, beloof mij niet meer te begrijpen.
Ergens heerst altijd stilte, het vecht op leven en
dood om genade. Hoe klein of groot ook.

Maar vind mij niet. Ergens kan ik nog en
dicht mijn laatste hoop op woorden
die ik niet verkoos –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 4 juli 2016
Fotograaf onbekend


No comments: