Wednesday, July 04, 2018

AFSTAND

Afstand
Voor de liefste


Ik ben waar jij was. Zopas raakten
wij elkaar aan, zojuist wilden wij
vaker dit moment. Voordat je
het beseft raak je elkaar
ontwend.

Wat ik niet zeggen kan is
allesomvattender dan leegte
en ruimte, is beiden
tegelijkertijd als ik hier
alleen en jij dus kwijt.

Jij was hier waar ik ben
gebleven. Wij willen elkaar
vaker leger dan ruimte,
ruimer dan leegte, in
elkaar verweven,
zo dichtbij.

Ik overzie het water, de bomen,
de scherpe schaduwen van deze
zomer. Hoe vervul ik jou met
die ruimte, zo dichtbij als
liefde, ware liefde.

Als ik ervan zwijg kent het
een zekere duiding, een mogelijk
raken aan. Ondertussen prikken
de brandnetels venijnig
afgepast afstand –



Gedicht + Foto's Elbert Gonggrijp,
bankje Slotgracht,
Egmond aan den Hoef,
woensdag 4 juli 2018




No comments: