Tuesday, July 03, 2018

UNICUM

Unicum
Voor mijn liefste


Binnen mijn zee van tijd kom
ik jou tekort, moet ik jou telkens
overnieuw beginnen.

Een eerste les Engels – How do
you do, what’s your name. Een
zoen alsof de eerste toen.

Het onwennig aan elkaar wennen
tegenover het o zo vertrouwde.
Jouw lichaam verkennen, een
akker ontginnen.

De wereld vol klaprozen broze liefde.
De euforie van de kolibrievlinder
in de kamperfoelie.

Zo zeldzaam gewoon het zoveelste
fenomeen. Ik kom handen en ogen
tekort om het tekort aan jou
op te heffen.

Je bent zo broos en toevallig
mijn toevalstreffer elke keer even
heftig als ik je weer zie.

Het gebrek eraan wil
maar niet wennen –



Gedicht + Foto Klaprozen Elbert Gonggrijp,
tuin Egmond aan den Hoef,
dinsdag 3 juli 2018
YouTube filmpje Kolibrievlinder boven Verbena in de tuin 30 augustus 2016


3 comments:

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dit gedicht is opgedragen aan mijn liefste Conny Lahnstein.

Conny Lahnstein said...

ja, zo waar... helaas. Maar de tijd die we samen wel hebben is tijdloos.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Er komt een tijd dat er tijd is om tijd te maken en te ervaren.....