Friday, July 20, 2018

DICHTERBIJ

Dichterbij
Voor de liefste


Zelfs nu ik wakker lig, zelfs dan. Er
blijft geen vraag zo onbeantwoord als
jij, zelfs als ik het handen geef,
een lichaam lang.

Ik heb je geprobeerd, je bestaat
waar jij aan mij grenst. Maar zelfs dan.
Wat ik van je weet leeft, maar los
van elk begrip.

Hoeveel ik ook van je houd, jou
doorgronden doe ik nooit. Ik zit er 

dikwijls naast. Niet omdat ik je niet
versta, maar omdat jij meer
bent dan enkel jij.

Meer als naar jou kijken, meer als
uitgekeken raken. Dit houdt nooit meer
op, strelen raakt aan jou halverwege,
aan nauwelijks net niet.

Dit over doen tot aan het einde,
tot steeds dichterbij jou over willen
doen, jou dichterbij te vrijen,
totdat ik je voel daar waar ik
je voel –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zondag 15 juli 2018

Foto @ Conny Lahnstein - Selfie



2 comments:

Hilly Nicolay said...

Ja dat is liefde he:) geluk!

Prachtige foto erbij!

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Liefde is inderdaad het ware geluk als je het gevonden hebt, maar zeker ook een werkwoord, zelfs als het van alle kanten klikt. Dat besef ik mij terdege. Maar zij is mijn alles waar ik niet over uitgeschreven raak, de vraag wie zij is, het wonder dat bestaat... De foto is zij dus in optima forma....