Tuesday, July 03, 2018

EEN VAAG GERUCHT

Een vaag gerucht
Voor mijn liefste

Dat ondertussen. Jij slaapt, de wereld kan elk moment
gaan beginnen. Dat soort licht, dat soort dingen. Een boom
is slechts een boom, de tuin languitgestrekt traag van
adem. Er is sluipgang in de kruidlaag, er is rumoer
zonder geluid. Er valt veel te gissen.

Ondertussen is elk terwijl een mogelijke optie. Het is
het moment voor nieuwe ideeën, jij bent de eerste. Jij ligt 
ontbloot onder losgewoelde lakens, in jouw dromen 
staan geluk en liefde in het vooruitzicht.

Dit is een nieuwe dag, niemand weet welke, van wie
zou ik houden als jij het niet mocht zijn, als de tijd een
stilstaande tijd. Elk gesprek moet nog woorden.
Je bent duizend dingen tegelijkertijd en toch –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
woensdag 4 juli 2018
Foto Selfie Conny en ik,  vrijdag 30 juni 2018



3 comments:

Conny Lahnstein said...

Ontroerend mooi, een soort van stilzetten van de tijd en te weten dat alles nog gaat worden💋

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dank je wel lieverd, het was ook wat ik ervoer die ochtend. Tijd die nog moest, alles wat nog kon tussen jou en mij. Terwijl je nog sliep... XXX

Hilly Nicolay said...

Nou wat prachtige woorden voor jouw liefste.
Vooral de derde strofe, bijzonder.

Allerleukste foto:)