Sunday, July 01, 2018

ECOLINE

Ecoline
Voor mijn liefste
Uitgewerkte I-Phone opname


Jou waarheidsgetrouw registeren sluit realiteitzin
uit. Ik kan met mijn ogen naar jou kijken, jouw karakter
omschrijven, jouw dagelijkse doen en laten,
maar het mengt zich.

Houden van aan jou toedichten is als ecoline in water.
Vanuit een druppel stilstand de prachtigste patronen maken
totdat het wegvloeit en vertroebelt. Alles wat ik liefheb
ben jij. Jij bent mijn ecoline in water.

Jij bent mijn tegelijkertijd. Jij bent mijn troebel onderscheid.
Ik kan doen alsof ik je exact kan vertalen, maar jou daadwerkelijk
nabootsen kan ik nooit. Het wordt schreeuwerig van taal.
Hoe houdt je dan ons tweeën vloeibaar? –



Gedicht + Foto Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zondag 1 juli 2018


2 comments:

Hilly Nicolay said...

Kleuren die prachtig in elkaar overlopen, ja zo mooi kan de liefde ook zijn.

Je hebt het prachtig omschreven. Tevreden foto ook:)

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dit liefdesgedicht is voor mij een heel aparte. Ecoline met het beschrijven van de liefde vergelijken is nogal vreemd te noemen. Maar ik zag ineens dit beeld van tijdens een scheikunde les. Uiteindelijk mengt zich alles en kun je dus geen onderscheid maken, het mooie troebel onderscheid. Probeer maar eens een persoon waarvan je veel houdt objectief te omschrijven...