Wednesday, July 04, 2018

BIJZONDER GEWOON

Bijzonder gewoon
Voor de liefste


Wil ik het vertrouwde nooit vertrouwd,
vind ik het gewone bijzonder, vind ik het
wonder dagelijks uit. Raak ik lijf en leden
aan als was het van gisteren. Leef
ik niet het alledaagse.

Thuiskomen in een wereld met deuren
en ramen wijd open. Ik moet je hebben
gemist nog voordat ik je werkelijk kende,
ik moet je hebben gekend uit
duizenden die ene.

De zoveelste droom, een zekere schroom,
een zekere euforie, een zekere verliefdheid.
Hoe je daar was tussen al die anderen
bijzonder gewoon, een eerste
aanraking voor later –


Elbert Gonggrijp,

Egmond aan den Hoef,
donderdag 5 juli 2018

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Dat is LIEFDE met een hoofdletter Elbert.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dat klopt geheel. De relatie tussen mijn Conny en ik is bijzonder te noemen. Iets waar je niet vaak bij stil staat...