Monday, July 09, 2018

ALS HET WARE

Als het ware


Een veulen, liggend op zijn
zij, onbekommerd om die hele
grote wereld van gras, dat is
wat ik ervan onthield wat
ik ervan zag, terwijl jij.

Het is een vroege ochtend,
alles ademt weer een tuin,
ongekende mogelijkheden,
een duif koert onzichtbaar,
hij weet ervan.

De wolken pootjebadend
in een voorzichtige hemel, thuis
betekent weer een vertrouwde
stem door het huis, daar
waar je niet bent.

Ik herinner mij wie ik bezig
was te gaan vergeten. Ik kan nog
van alles, maar wacht op de
juiste omstandigheden.

Wat mij rest, kijkt op, kijkt
terug, wil blijven zitten, komt
op verhaal, heeft aan het
moment genoeg.

Hoe zou het zijn om die
mens te zijn, maar liggend
in het gras, volop zomer
die dag te beginnen –



Gedicht + Foto's Elbert Gonggrijp,
tuin Egmond aan den Hoef,
maandag 9 juli 2018




No comments: