Wednesday, July 04, 2018

TRANEN

Tranen

Ik heb de planten besproeid, een
handkus voor de droge aarde. Ik heb
de nachtvlinders begroet, een stille
wenk van de ooggetuige.

Ik vergaf het deze zomer. Nu
de avond komt, ik mij overgeef aan
haar grillen, haar tumulteuze
tuimelende gierzwaluwen.

Ik ga ze achterna, ik blijf waar ik ben,
een hele tuin tegemoet, op een bankje,
in dat late licht, die glimp, een vage
gloed van wroeging.

Misschien komt ze er nog op
terug – net als jij – zal ze huilen,
maar zachtjes – en jij nabij
naast mij.

Nat als tranen, als ze erbij
stilstaat, stil wil staan. Ik heb de
tuin besproeid en hoop dat ze
begrijpt wat ik bedoel.

Allemaal voor jou en mij,
allemaal voor het gelijk
van het geluk –

Gedicht + Foto's Elbert Gonggrijp
tuin Egmond aan den Hoef,
woensdag 4 juli 2018



Gamma vlinder op Zonnebloem

No comments: