Saturday, July 28, 2018

WEERKLANK

Weerklank
Voor de liefste


Geef mij het verleden terug. Ik herken je des te
meer, dat is zeker, je gaat nooit meer voorbij, maar
iets maakt het nu schrijnend, te beminnen, te
voelen hoe dat werkelijk voor mij voelde.

Je bent nog steeds mijn bedoeling, zo nabij als één
plus één jij is, uitgesproken jij, maar hoe krijg ik je dit
weer voorbij het beredenen, het verstand. Jij hebt
niets misdaan. Ik zou nooit zonder jou zover.

Het valt niet uit te leggen waarom jij tot zoveel
nadenken stemt. Ik heb je zovaak eerder gehoord.
Jij bent immers dezelfde gebleven, ik zou je niet
anders willen dan elk einde en begin.



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zondag 29 juli 2018

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Niet anders willen, tevreden.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Je hebt volkomen gelijk Hilly. Soms verlang je teveel van de liefde, wil je haar beleven zoals voorheen. Maar verliefdheid in al zijn heftigheid gaat toch over en je wil ook niet terug naar die koortsachtige tijd van hevig verlangen. Daar ergens tussenin te willen schipperen, dat was het thema....