Thursday, July 26, 2018

POLAROID

Polaroid
Bloedhete avond
Muziek Max Richter - Sleep

Droomde dat de schaduwen van de struiken een
melancholieke zweem bezaten, een mislukte polaroid
in de weigerachtige afkoelende avond. Het was een
afspraak tussen deemoed en slaapgebrek, het
tellen van bliksemslagen tot je een ons woog.

De realiteit bleef onscherp hoeveel foto’s je ook
ervan schoot. Alles bewoog. Geen één dezelfde, geen
één zo waar als jij nu, nu je van niets weet en badend
in het zweet zoveel eerder de slaap vatte.

Er is een ruimte tussen wat ik beleef en wat ik
waarneem. Nostalgie noemt het hete zomers. Ik
verspil mij geen ogenblik. Mogelijk vang ik ooit
haar naakte feiten en neem ze voor waar.

De gemeenschappelijke deler stilte, ouder
dan deze onbegrijpelijke eenvoud, jaren her
die schijn die mooier dreigt te zijn dan
welke je nu tracht in te zien –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 26 juli 2018


Muziek Max Richter - Sleep


No comments: