Tuesday, December 22, 2015

ALS IK GEEN WOORDEN HEB

ALS IK GEEN WOORDEN HEB
Impressie Koksije Bad, België


De decadentie van mijn verval
bevindt zich ici, toujours, maintenant,
chaque fois. Het laat zich helaas
voor waar aanzien.


Langs grauwe constructies passeert het
continue commercieel flaneren, heerst

de nieuwste trend slenterend
langs mode en evenement.


De boulevard van mijn gebroken
dromen wil tot roem, wil gekoesterd
en gevoed. Het wil tot een feest.


Il fait beau ici, la lumiere est formidable
maar wat zou het. Je moet van goede
huize komen om haar temperament
te trotseren.


Een grillig spoor trekt langs het armzalig
strand, een eendere kust herbergt zijn
illustere personages, uitgelaten honden,
joelende kinderen, politie te paard.


Dit is mijn tijd, hier waak ik over het
basale van de lukrake elementen, wordt
de rust uitermate ernstig een medogenloze
zondag. Het leeft, maar het vergeet.


Een plastic zak dwarrelt meewarig
gevangen zijn kleine cirkels, een veer
verweert achteloos verbannen in een
hoek, de peuken gebeuren ergens
eveneens achteraf.


De tram half verlaten rijdt zijn voortdurende
a. naar b., maar wat deert het.


U bevindt zich hier, ici, absolutement
vooralsnog tegen beter weten in -



@ Poëzie: Elbert Gonggrijp,  Koksije Bad, 
     Hotel Restaurant " LaHouck ", 
     zondag 20 december 2015  
@ Foto's: Elbert Gonggrijp,  Koksije Bad bij nacht








No comments: