Saturday, December 05, 2015

BETTER THAN THIS

BETTER THAN THIS
Naar foto Judith Jidb en muziek Ane Brun



Mocht het nooit grijzer, dan kleuriger. Het verwaait, wat wilde
ik je nu zeggen, het lijkt zoveel onechter, lag in het lijnenspel
besloten, etst zich mijn werkelijk gemis.

Ik had het eerder nooit zo bedoeld, de gedachte vlakt zich uit,
alsof er geen tijd ooit de tijd. Ik loop op mijzelf vooruit en
verpoos het gepeins. Niets kent een gedicht, niets weet het
zeker dat dit het is.

Hier besta ik, maar gaat mijn weg de notitie vooruit. Ik
besta alsof niets echt bestaat. Als er in de ruimte een
zichtbare stem, ik etste hem. Het wintert kaalte in het
beeld, het herinnert zich achteraf tot een koestering.
Dat jij uiteindelijk duidelijker hier.

Het zal er heus altijd, maar tot een werkelijker begrensd
wanneer. Mijn handen turend naar dit ingetogen begin
van een mogelijker verderop dat jij hier in dit ooit als
een vergeten verleden te beschrijven valt –

Poëzie: @Elbert Gonggrijp, Egmond aan den Hoef,  vrijdag 4 december 2015
Foto:   @Judith Jidb



No comments: