Friday, December 11, 2015

CÉST LA VIE

CÉST LA VIE
Een liefdesgedicht voor jou, mijn lief

Hier zwerft liefde vereend een foto uit een portemonnee, hier
gebeuren wij samen zo her en der, een omhelzing, een kus
van het voorzichtig bij elkaar. Er is niets zo onweerlegbaar
als deze tekens van een opnieuw getekende vrede.


Als je slaapt houdt je mij bij mijn middel vast, brom
je genoeglijk schurkend tegen mijn rug. Je waant je veilig
en veegt bijkans de tranen uit je ogen dat ik bij je ben,
dat jij mij gevonden hebt.


Hoe zou ik ooit zonder jou? Eens waande ik mij eenzamer
dan dit beeld ooit bevroeden kon, gelatener dan ik nu
ervaren kan. Wat wij nog voor de boeg hebben kan bijna
niet mooier.


De lucht kan niet grauwer, maar ik waan je heel dichtbij.
Er klinkt jouw vertrouwde stem en soms beantwoord ik
hem. Een vraag die telkens een oplossing kent. Hoe
dichterbij wil jij mij laten komen?


Toe, vrij met mij. Laten we van
de rest gaan dromen -


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  vrijdag 11 december 2015


No comments: