Friday, December 11, 2015

DOEN EN LATEN

DOEN EN LATEN
Titel Judith Herzberg
Uitgewerkte Smartphone opname



Achter de schutting kan ik niet kijken of er geruzied
of gevreeën. Ieder speelt zijn eigen spel. Het stormt

en het went nooit. Een hek klapt dicht, een schelle
vrouwenstem  verheft zich.

" Sorry van de scheuren in mijn brief ", zeg je, nu ik je
teruglees. Ik had je ooit terzijde gelegd in een
bundel
van een dichter wiens naam ik niet herken. Het dient
alsnog belicht, een mooiere toekomst ingekeken.

Zoveel honderd malen had jij mij lief schreef jij mij
destijds terwijl de inkt verwaterde na even zoveel malen
niet gelezen. Je huilt er van dat er zoiets bestaat, dat
er zoveel blijvends, zoiets unieks.

Ik tel de sterren aan de hemel en vraag mij af waar jij
nu bent. Er is niets veranderd zeg je, nog steeds staan
er tranen in je ogen, nog steeds is dit gevoel levensecht.

Achter de schutting kan ik niet kijken of er geruzied
wordt of gevreeën , maar het spel gaat door. Een hek
klapt dicht, een schelle vrouwenstem ijlt na -



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  vrijdag 11 december 2015 

No comments: