Monday, December 07, 2015

Hoezo?

HOEZO?
Uitgewerkte Smartphone opname


Ik praat niet graag over een belofte. Zoals een
buurman over zijn herkomst, de deur piept tussen zijn
scharnieren, het korstmos op de daken zich huisvest

zoals het sombert.

Er kan hier nog zoveel gebeuren, maar  het laat zich
los. Het onkruid tiert welig uit de aarde, verwordt
chaos, standvastig in zijn trots.


Wat heb ik met dit dorp nu ik nog niet over de rand
van de schutting. Ik prevel mijn gesprek tot geboorte,
zie mijzelf in herhaling, rook nog een zoveelste
sigaar.


Babbelziek de spreeuw die van meer weet en besluiteloos
het tegelpad dat zich rechtvaardigt naar een regelrechte
vrijheid. Het vliegtuig een dergelijke toekomst,
een scheerlijn vervagend naar elders.


In mijn mijmering het cliché van vrede, maar hoe
als zodanig als alleen de Kauwen in de vlucht
evenredig weten van meer -



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 7 december 2015



No comments: