Wednesday, December 30, 2015

SOMETHING TO OFFER

SOMETHING TO OFFER
Muziek Steve Reich


Lang uitgesponnen akkoorden licht. Het intrinsieke
van de dagenraad beroept zich eerst, dan de traag
verstrekkende gevolgen van mijn daden.


Ik rek mij uit en vermoed je als vooralsnog absent.
Waar ben je, wat doe je nu zoal? Hier moeten daden
nog hun eenduidige vorm. Ik wil er niet op wachten.

Ik wil er eenvoudigweg niet op wachten dat jij en
de tijd verglijden naar een langzaam tergend einde.
Ik wil dat de waarheid als liefde tussen jou en mij.


Ik bezie hoe in de kruinen in de takken de meest
voortvarende wind. Ik ben gebonden aan dit huis,
ik moet mijn vrijheid nog in alles bevechten.


De schommel buiten wiegt weer eens eenzaam
van voormalige kinderen. Wanneer wil er weer
de voortgang van werkelijke beweging?


Alles stelt zich uit, maar naar een zekere
richting van doel, weg, mogelijkheid. Ik
raak mij er voorlopig in kwijt.


Alleen het geoefende oog -


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  woensdag 30 december 2015




No comments: