Friday, December 04, 2015

Dilemma

Dilemma
Smartphone opname


Nu jij hier niet bent ijlt jouw wezen hier nog na. De
katten wisten zich geaaid en houden van had ooit
mijn stem. Alles staat weer waar het staat en de tijd
is een verloren tijd waarin ik mijn gedachten aan
jou geleidelijk weer herken.

Nu jij hier niet bent denk ik over de dingen na,
kroelt mijn hand weer zachtjes door je haar, weet
ik stilaan dat ik van je hou, maar achteraf alsof
alles zeggen wil dat je niet bestond.

Er herinneren mij je bewegingen in de hal, je jas
nog koud, dat de liefde aarzelend op mijn lippen
lag. Je slaapt. Dat is nu zeker. Weldra zal ik naast
je liggen gaan om zachtjes te willen prevelen de
woorden die ik achterliet op het moment dat
je hier niet was, zo naast mij gelegen.

Ik vergeet je pas onder de dekens nu je lichaam
tevreden in mij wegkruipt terwijl ik de leegte
veredel tot strelen van het naakte weten. Nu je
hier bent, hoe zeg ik het wat ik zopas nog
dacht te denken? –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zaterdag 5 december 2015





No comments: