Wednesday, December 09, 2015

FRAGIEL

FRAGIEL
op muziek Sarah Jaffe " Adeline "

Ik sterf een beetje bij elke noot, bedenk mij hoe
fragiel het leven lijnen kiest. Doen wij dit niet allen.
Een vergeefs pogen tot doel? Jij zingt het half af, jij

maakt van een simpele gebeurtenis een zomer of
winter, wat deert het.

Ik houd van de liefde, maar liefst ietwat omzichtig,
zoals onkruid de onbarmhartige grond, zoals subtiel
ook jouw liedje ontstond. Ik behoefde niet zo nodig het

meest voor de hand liggende beeld.

Ik kan geen weg terug, neurie met je mee. Waar laat ik mijn 
liefste, waar blijft de morgen, waar laat ik mijn vragen, het
is zo duidelijk onweerlegbaar voor mij dat die ene kus van
jou zo fragiel bestemd zou zijn voor mij -


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  woensdag 9 december 2015   

No comments: