Saturday, December 12, 2015

KWINKSLAG

KWINKSLAG
Voor mijn liefste


Ze is blij met mij. Zelfs als zij slaapt slaat zij
een arm om mij heen. Ik weet mij geen
raad, ben ten allen tijden mijzelf. Je hebt
mij verleid zegt ze, ondanks alle pijn
ga ik met jou door zee.


Het is winderig en koud en ze kijkt door het
raam, ziet hoe ik schalks knipoog naar
haar. Ze weet zich geen raad. Hoewel ik
niet echt wakker ben weet ik waar ik sta.
Het is weer zoals het was, zoals voorheen.


Ze danst in de kamer haar vrolijke dans.
Ze heupwiegt haar lach, gooit haar haren
los. Dit is het beeld dat zich op mijn
netvlies grift, dit is liefde die ik koos,
dit is het meest eenvoudige beeld.


Ze is blij met mij. Ik hou van haar wereld,
ik hou van haar kind, omdat het de mijne
zo bemint. Ongeacht de grijstinten van
de dag zie ik hoe jij lacht. En de vrede
ongeacht -



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zaterdag 12 december 2015

No comments: