Monday, December 21, 2015

PASSAGES, PASSANTEN

PASSAGES, PASSANTEN.
Antwoord Landjuwelen G.H. Gearmd staan ze


Volgde het voormalig spoor terug, alles leek zo
verborgen, ik kwam je nooit meer tegen, alles
had iets mistroostigs, alsof niets wilde, alles
huiver en dood. Er zou
constant regen en in
de silhouetten weigerde het landschap.

Dit is de kortste dag. Wie had je willen zijn,
nu het allemaal niets alledaags beoogde, enkel
een behoefte naar meer terwijl ik. Ik dacht aan

verte, aan uitzicht, een dusdanige plek.

Iets verleidt mij, iets geeft geen geheimen
prijs, wie had je hier werkelijk willen zijn,
een wezenlijk gissen naar?


Het omarmt me, geeft mij omzichtig een
kus. Hoe moet het zijn om je niet te willen
missen? Aldaar, aldus? Dat wij ergens

voorbij dit mager beeld een zodanig
goede beweegreden -



Elbert Gonggrijp,  snelweg A 27 t.h.v. Breda Noord,  maandag 21 december 2015


No comments: