Sunday, December 27, 2015

LEEGGEWICHT

LEEGGEWICHT * 
Antwoord Downloaden
Gemma Elisabeth Huisman


Hoezo, de beknellende gedachte?


De wereld treurt, maar is niet bij machte.
Onvolmaakt de betoonde liefde,
het machtsvertoon, het
hemel schreiende oog in
oog.


Ik houd de liefde in het licht,
slachtoffer mij krampachtig in
een aarzeling.


Mijn poging tot geborgen
valt of staat in warmte.


De overgave dissonant.

Gevouwen de devotie als teder
wapen. Een leeggewicht, een scharminkel
achteraf bekeken in de goot van de
meervoudige ontkenning.


Ik vergaloppeer mij niet, maar
heb niets te wensen in het
grensgebied van overtuigender
taal.


Jij ligt daar. Vergeef mij
als ik zonder jou
ademhaal.



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 27 december 2015

* " leeggewicht "  behoort bij het slotwoord van gedicht download van G.H.


No comments: