Sunday, December 13, 2015

NON VERBAAL

NON VERBAAL
Voor de liefste


Het is heerlijk zo, zeg je, liefst kroop ik onder
jouw huid. Er komt lichamelijkheid van pas.
Jij blijft nog zo mooi na al die tijd.


Je hebt een lekker lijf, zeg je, ik zweet ervan, lig
zo graag met mijn schouder dicht tegen je aan.
Hoe vat je liefde duidelijker samen.

Onder de dekens zo verstrengeld, zo vereend,
zo niets te vergelijken, zo hoopvol en vertrouwd
als hier in deze slaapkamer naakt.


Ik verbaas mij telkens weer, zeg je, als jij daar zo
naast mij ligt. Had het ooit anders ooit geweest

toen ik je net leerde kennen.

Niets hoeft afgestoft, we bedrijven de liefde
alsof wij nog zo jong en onervaren, van geen
kwaad bewust in deze genadeloze wereld.


Kwetsbaar, onze ogen nog onschuldig -


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 13 december 2015





 

No comments: