Wednesday, May 16, 2018

ALLES NU

Alles nu
Voor de liefste

Zelfs bij het ontbijt, zelfs dan. Het bescheiden
ochtendlicht, maar wij waren wakker genoeg voor
elkaar. Ik had thee gezet, jij was net uit bed.
We praatten op een zachte toon, er was
toen al sprake van lente, van liefde.

De kastanjebomen stonden in bloei, jij ging al
vroeg naar je werk . Ik las mijn eerste gedicht. Het zal
wel Kopland zijn geweest. Ik luisterde Spinvis en
wist het ineens. Dit is hoe leven moet zijn.

Niet blij, misschien eerder weemoedig, maar
zoveel heb ik je lief, ik kon weer opnieuw, ik had
enkel jou in gedachten. Hoe zou het zijn als jij
daar ergens? Hierbinnen leeft de stilte
van iets opnieuw te beginnen.

Er klonk een kleine symfonie, een merel
ging tekeer, de kat lag in zijn mand, tot zover
niets aan de hand, het was vroeg genoeg
om te mijmeren over kleine dingen
zoals jou en mij –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 17 mei 2018
Foto @ Conny Lahnstein
Muziek: Spinvis - Wat Blijft ( Album Trein, Vuur, Dageraad )











No comments: