Wednesday, May 16, 2018

BUITEN PROPORTIES 1.

BUITEN PROPORTIES 1.


Een krantenkop, een flard van een bericht. Tussen
de bedrijven door een half oor, een scheve blik. Dit was
niet tot ons gericht, wij hadden dit maar ten
dele door.

Ik maak mij kwaad om iets wat niet bestaat, ik
beschuldig jan en alleman van iets dat niet kan. Het
schreeuwt en vloekt, slaat om zich heen.
Verblind door woede, bang van vrees.

Ik lees, maar weet niet wat. Het komt niet uit de
verf, verlaat het blad onaf. Ik laat het liggen waar
het lag en bedenk zelf mijn eigen nieuws. Dat
de toekomst nog open is.

Dat de wereld voor je ligt. De krant waaiend uit
het raam, vervloeiend in een natte plas. Dat het nog
zo erg niet was niet bij de tijd te blijven,
maar dichterbij de waarheid –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
woensdag 16 mei 2018

No comments: