Monday, May 28, 2018

GERING

GERING


Vergeef mij mijn verdwijnen. Het had jou en ook
mij, het had natuurlijk ook anders. Denken is niet altijd
doen, denken is als vergeten hoe je de dingen op
naam en dat nooit zeker.

Zo is een ieder bezield met leven, leven zoveel
meer dan overleven. Stilte is een gedachte die zichzelf
uitsluit. Leven is voortbewegen zonder enige reden.
Het is van zichzelf meer dan genoeg.

Dingen kunnen blijven als ik je ze schrijf,
maar dan moet jij mij wel hebben gelezen.
En dan nog. Het verbleekt nog voor je
het wist, een heel mens lang –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
maandag 28 mei 2018

2 comments:

Hilly Nicolay said...

leven, daarin gebeurd het.

Wederom graag gelezen.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Lieve Hilly Nicolay,

het leven wordt soms heel onbewust geleefd, ongeacht dat wij en ziel hebben, ongeacht dat de bron van leven stilte. En leven is beperkt houdbaar... Ik wens je een fijne dag...

Lieve groetjes,

Elbert