Saturday, May 26, 2018

DANKZIJ JOU

DANKZIJ JOU
N.a.v. popsong “ Dedictated “ van Jamie Woon


Dit is toegewijd aan alles wat ik je niet zeggen kan,
het raakt aan liefde, maar het lijkt soms zo vergankelijk
wat ik zie, het regent, het komt nooit thuis, het
geeft de brui aan alles wat ik ooit van plan.

Maar het zou, het kan. Want in alles zie ik jou,
een prachtige volwassen vrouw die weet wat leven
is, die tijd voor vreugde heeft, die in alles voor
mij gaat, ondanks hoe ik mij soms uitdruk,
hoe ik mij soms bedoel.

Dit is toegewijd aan alles wat aan jou raakt, de
zon, de maan, de dag, de nacht. Vergeef mij dus
mijn schamel bestaan van het weifelen, het
twijfelen, het vergeten dat wij des te meer,
ook al lijkt het soms van niet.

Ook al lijkt het duister, jij luistert mij op. Jij
staat zingend op, beweegt de tijd terwijl ik nog
zoek naar een nieuw begin. Maar dankzij
jou ontspint ook mijn verhaal, want jij
bent het, jij begint het allemaal –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 26 mei 2018

No comments: