Tuesday, May 15, 2018

HARTZEER

HARTZEER
N.a.v. muziek Portico Quartet
“ Art in the age of automation “


Nauwelijks houdbaar het wanhopig rondzwermen
van de Zweefvlieg in de huiskamer tot hij door mijn
aandacht uit het geopende venster ontsnapte.
Mijn beweging daarentegen is gestokt.

Hoezeer het weer zich ook zomers voltrok, ik heb
slechts te kijken hoe de gierzwaluwen zwieren en
ontwijken, hoe de bladeren zachtjes waaien, de
bloesem weer op zijn best.

Ik heb mij stilte aan te meten. Beklagen heeft
geen zin. Ik zit middenin deze onwaarschijnlijke lente,
het is zowel einde als begin. Zie het ontvouwen
van een onbeduidende varen.

Eerst opgerold en dan het ferme blad, bijna
roekeloos naar voren geschoven. Even geduld
a.u.b. voor ook ik opsta en mijn eigen weg
vervolg de ware liefde achterna –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 1 mei 2018










No comments: