Sunday, May 13, 2018

OPEN

OPEN
N.a.v. de song van The Scene
Voor de liefste


Wat nooit verdwijnt opent nieuwe kansen,
blijft onveranderd bijzonder, zoekt mooiere
woorden, raakt aan wat van leven liefde
maakt. Zolang de wereld draait.

Open je voor mij. Je kunt nog zo beweren
dat het allemaal beter, dat het allemaal anders,
dat het onterecht is, dat het niet echt is,
maar wat dan.

Hier ben ik, besta ik, verga ik. Ik kan niet
om je heen, jij bent echter dan echt, ik ben
slechts wie ik ben, zelfs als je mij vergeet.
Jij en ik gaan ooit voorbij.

Wat ervan mij overblijft als niets nog open
blijft, als je niet gelooft in mij, als je mij verwijt
dat ik besta, als ik voor jou overga, als
het eenmaal duister wordt.

Wat dan? –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zondag 13 mei 2018
 

Muziek The Scene - " Open "


No comments: