Tuesday, May 22, 2018

OPDAT IK NOOIT VERGEET

OPDAT IK NOOIT VERGEET
Voor de verjaardag van Conny


Nog voor ik bestond, nog voor
ik een naam, nog voor het ooit van
liefde had gehoord. Jij leefde mijn
tijd vooruit, ik wist je nooit.


Ik wist je nergens van. Je ben
zoveel mei, de vogels zingen ervan,
het bloeit en groeit volop. Zo
ook telkens jij, jij in mij.


Jij werd een besluit, jij werd liefde
ten voeten uit, jij werd mij meer dan
ik bevatten kon. Jou vergeten is
vergeten en vergissen


hoe missen eruit zou zien in welke
vorm dan ook. Waar jij bent ben ik
en andersom. Ik zou het nooit
meer anders willen veranderen


dan zo alledaags bijzonder, zo
uitgesproken aangeraakt. Daar
niet omheen gedraaid, daarin
rechtstreeks houden van -


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
maandag 21 mei 2018


No comments: