Sunday, November 27, 2016

BEWOGEN

BEWOGEN


Alsof jij het eerste was wat mij bewoog – en
wat nu. De namiddag wil niet af en ik tril er nog
van na – kwetsbaarder dan ooit – dat ik je nooit
zo zou hebben bemind – mijn strelen lukraak,
mijn aarzelen onderhuids.

Dit is het beeld dat pas overgaat als het licht
dat doet – net geen slaap nog, net niet ingedut
de laatste uren die voorbijgaan – en wat nu.

Een zoekplaat zoals vrijen zich blijkbaar
bedoelde – speels, uitdagend, maar een
zekere vraag. Open ik alsnog de gordijnen
of blijft het uitzicht buitengesloten?

Niets hecht zich – enkel de nasmaak
van te lang uitgestelde liefde – om het
te willen doorgronden – zo stil en
onverwachts als jij je nu behaaglijk
nog een keer omdraait –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 27 november 2016

Foto 1. @ Conny Lahnstein,  selfie,  woensdag 19 oktober 2016
Foto 2. Elbert Gonggrijp,  tuin Egmond aan den Hoef,  zondag 27 november 2016
Muziek The Sundays " Skin and Bones "





No comments: