Sunday, November 27, 2016

TOON

TOON
Naar Rutger Kopland
Voor mijn liefste Conny


Je niets meer te willen dan nu. Niets meer
te willen dan het verlangen, zoals vroeger.
De nacht viel, het was koud en ik dacht
wat ik zag waar kon zijn.

Ergens moet ik je al hebben gevonden,
toen je net als toen hier was, maar echter
dan mijn lichaam, jouw lijf. Ik wilde dit al
eens eerder toen je nog niet dichtbij.

Ik kijk, zoals ik naar je heb gekeken, ik
heb die toon al eens gebruikt, je liefde
al met mijn woorden, mijn handen.

Poezie die ik herkende toen ik nog
ongelukkig gelukkig was. Het was de tijd
alsof ze niet bestond, zoals de liefde
gekend, maar onwaar.

Om je weer terug te zien, leeg zodra
het verleden. Alsof het de wind was die
mij bewoog, dat je dacht wie je was,
maar zover als elders.

Het verwijlt, maar vindt uiteindelijk
je huid. Dat het terugkeert heel dichtbij
mij. Maar geen enkel verhaal blijft
hetzelfde als ik naar je kijk –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 27 november 2016
Foto @ Conny Lahnstein,  selfie,  maandag 19 september 2016
Song David Sylvian - " The Shining of Things "(Album " Dead bees on a cake "- 1999) 




No comments: