Sunday, November 06, 2016

UNRAVEL ME

UNRAVEL ME
n.a.v. foto “ Stop Bothering Me 02 “,
fotograaf Izaak Slagt, model Co Co Roes


Het gebeurt mij echter dan echt – als je het niet voor jezelf
zegt – als je niet oprechter dan wie ik nu hier – een terug –
kerend gevecht, een dagelijks conflict – weet je niet
wat ons werkelijk gebeurt?

Ik heb je lief – misschien buiten dit beeld, buiten dit huis,
in een andere tijd, maar met het hart en het lijf. Kijk maar,
naar wat ik je werkelijker zeg – tranen inslik, verstar in
mijn blik, verstijf met alles wat ik zonder taal.

Ik ben dit allemaal. Luister naar mij, mijn lief. Dit heeft
liefde nooit bedoeld – dat wat ik voel zo kwetsbaar
ongelukkig is dat ik je liever buiten sluit – zonder geluid
mij kenbaarder maak dan ooit.

Geef het ongeduld een kans – laat het tieren
en razen voor mijn part, maar laat het. Ik ben
het net zo goed als jij die nu zonder
blikken en blozen naar mij kijkt.

Dat je mij vastlegt zonder
dat ik er zodanig om vroeg
in al mijn rauwheid een
zoveelste pose –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 6 november 2016 
Foto @ Izaak Slagt, model CoCo Roes " Stop Bothering Me 02 "
Song Bjork " Unravel " live


 

No comments: