Monday, November 28, 2016

WELLICHT

WELLICHT


Soms is het U, o God(Of is er een God, is het
niet eerder alles wat ik weet of zie dat mij
doordringt)die mij aanspreekt, mij een
dialoog afdwingt, maar niemand
die opkeek toen ik –

Misschien bent U dit – het opgaand licht in
de morgen, maar ook de vergissing tussen
een blad en een slak die maar niet verder
kruipt als je dat bedacht – Orion die in
vol ornaat aan het nachtelijk zwerk.

Soms ken ik de essentie niet, maar wens het
onderscheid – groen dat eeuwig leven
lijkt – terwijl een steen ruw en ongepolijst
enkel star en doods.

Soms is het een wedervraag tot op elk
moment van de dag, in het huidige van
vandaag. Ik geloof U niet, maar de tijd
schrijdt voorbij zoals zij verstrijkt – de liefde
zoveel malen ouder en grijs.

Ik hou van haar –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 28 november 2016
Foto Elbert Gonggrijp,  steeg Egmond aan den Hoef,  maandag 28 november 2016


No comments: